Hvad kan man egentlig automatisere?

Automation

Efter mit sidste opslag om, at automatisering ikke behøver være svært, fik jeg et spørgsmål flere gange:
“Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg kan automatisere?”

Mit bedste råd er at starte med at lægge mærke til de opgaver, du gentager igen og igen – de opgaver, hvor du tænker:
“Hvorfor skal jeg egentlig bruge tid på det her hver uge?”

Små eksempler kunne være:

👉 Kopiere informationer fra mails til Excel

👉 Samle information fra flere systemer eller filer i én rapport

👉 Hente rapporter manuelt hver måned

👉 Tjekke og opdatere faste lister

👉 Sende statusopdateringer

👉 Samle tal fra sociale medier, Google Analytics og annoncer til en ugentlig rapport

Når du først opdager én lille ting, du kan automatisere, bliver det pludselig meget lettere at få øje på flere.

Og ja – det føles stadig som magi, når timer bliver til minutter. ✨🤔

👉 Hvad er den mest gentagne opgave, du laver i din arbejdsuge?

Scroll to Top