Handelsbetingelser

OptiMere
CVR: 26760631

1. Generelt

Disse handelsbetingelser gælder for alle aftaler mellem OptiMere og Kunden i forbindelse med levering af IT-løsninger, herunder Robotic Process Automation (RPA), samt tilknyttede serviceaftaler, rådgivningsydelser, analyser, workshops og administrative opgaver. Ved at indgå en aftale med OptiMere accepterer Kunden disse betingelser.

2. Ydelser og leverancer

- OptiMere tilbyder bl.a. følgende ydelser:
- Levering og implementering af RPA-løsninger
- Løbende vedligeholdelse og support via serviceaftaler
- Rådgivning inden for kunstig intelligens (AI)
- Optimering af arbejdsprocesser og mødestrukturer
- Analyse af værdiskabelse og effektivitet
- Udvikling og afholdelse af workshops
- Administrativ oprydning og strukturering

Ydelserne tilpasses efter nærmere aftale med Kunden og baseres på den konkrete opgaves eller løsningens omfang og behov.

3. Abonnement og serviceaftaler

Ved levering af RPA-løsninger tegnes der som udgangspunkt en løbende serviceaftale.
Aftalen faktureres som abonnement (abonnementsløsning) med forudbetaling pr. måned, kvartal eller år, jf. den indgåede aftale. Serviceaftalen kan opsiges af begge parter med 3 måneders skriftligt varsel til udgangen af en betalingsperiode. Opsigelse fritager ikke Kunden for betaling af allerede fakturerede perioder.

4. Aftaleindgåelse

En aftale anses for indgået, når Kunden skriftligt eller mundtligt accepterer et tilbud fra OptiMere, eller når OptiMere påbegynder arbejdet efter en fælles forståelse. Ændringer eller tilføjelser til en indgået aftale skal ske skriftligt.

5. Priser og betalingsbetingelser

Alle priser er ekskl. moms, medmindre andet er angivet. Betaling for abonnementer og serviceaftaler sker forud, medmindre andet er aftalt. Betaling for enkeltstående opgaver skal ske senest 14 dage fra fakturadato, medmindre andet er aftalt. Ved for sen betaling påløber rente i henhold til renteloven samt evt. rykkergebyr.

6. Afbestilling og ændringer

Afbestilling eller ændring af aftalte ydelser uden for abonnement skal ske skriftligt og senest 5 arbejdsdage før opgavens påbegyndelse. Ved senere aflysning forbeholder OptiMere sig retten til at fakturere op til 50 % af det aftalte honorar. Ved aflysning på selve dagen faktureres det fulde beløb. Abonnementer kan ikke afbestilles midt i en igangværende betalingsperiode, men kan opsiges med varsel jf. pkt. 3.

7. Fortrolighed

OptiMere forpligter sig til at behandle alle oplysninger modtaget fra Kunden som fortrolige og må ikke videregive disse til tredjepart uden Kundens skriftlige samtykke. Denne forpligtelse gælder også efter samarbejdets ophør.

8. Ansvarsbegrænsning

OptiMere påtager sig intet ansvar for indirekte tab, herunder driftstab, tabt fortjeneste eller data. OptiMeres ansvar for direkte tab kan maksimalt udgøre det beløb, Kunden har betalt for den pågældende ydelse inden for de seneste 12 måneder.

9. Immaterielle rettigheder

Alle rettigheder til software, kode, materiale, metoder, analyser og løsninger udviklet af OptiMere tilhører OptiMere, medmindre andet er aftalt. Kunden opnår en brugsret til det leverede i det omfang, det er nødvendigt for den aftalte anvendelse. Brugsretten gælder kun så længe abonnementet eller serviceaftalen er aktiv.

10. Lovvalg og værneting

Eventuelle uoverensstemmelser mellem parterne afgøres efter dansk ret med Sø- og Handelsretten som værneting.

Scroll to Top